DM ZÍSKALA OCENENIE

NEZARADENÉ Obchod

Verejný ochranca práv vyzdvihol dobročinné aktivity dm drogerie markt dm  získala  ocenenie „Ombudsmanské ďakujem 2025“ za pomoc ženám žijúcim v menštruačnej chudobe

– Verejný ochranca práv ocenil angažovanosť dm v téme menštruačnej chudoby
– dm v uplynulých rokoch pomohla tisíckam žien a dievčat

Verejný ochranca práv ocenil dlhodobé úsilie a aktivity dm drogerie markt v pomoci druhým a zraniteľným. Ocenenie Ombudsmanské ďakujem 2025 prevzala z rúk verejného ochrancu práv Róberta Dobrovodského skupinová vedúca marketingu dm Natália Franková.

dm drogerie markt získala Ombudsmanské ďakujem 2025 „za prelomenie tabu a pomoc v menštruačnej chudobe, ale aj za pomoc ľuďom v núdzi, ľuďom bez domova, či sociálne slabším.“
„Toto ocenenie je vyjadrením uznania za mimoriadny prínos dm drogerie markt k ochrane základných práv a slobôd na Slovensku, ako aj za neúnavnú prácu v prospech dôstojnosti, rešpektu a solidarity medzi ľuďmi,“ povedal verejný ochranca práv Róbert Dobrovodský pri odovzdávaní Ombudsmanského ďakujem 2025. „Ocenenie si veľmi vážime. Veríme, že takmer každý problém má riešenie, alebo sa dá zmierniť. Jednou z takýchto výziev je práve menštruačná chudoba, ktorej čelia desať tisícky žien a dievčat bez prístupu k základných menštruačným potrebám a k vzdelávaniu v tejto téme.

Nie sú to len ženy z marginalizovaných komunít, ale aj niektoré rodiny matiek – samoživiteliek, či nízkopríjmové rodiny,“ uviedla Janka Poláčková, prokuristka dm drogerie markt . Z vlaňajšieho prieskumu verejnej mienky dm vyplýva, že až 28 % Sloveniek vníma nákup menštruačných potrieb ako výraznú finančnú záťaž, najviac je to medzi študentkami. Pre 46 % žien je pri výbere menštruačných potrieb najdôležitejšia priaznivá cena. Viac ako polovica žien vníma menštruáciu ako ťažkú sociálnu tému najmä pre jej tabuizáciu. V téme menštruačnej chudoby a ženského zdravia sa dm angažuje dlhodobo. Či už ide o osvetové a podporné aktivity, alebo konkrétnu pomoc. Vďaka spoločnej výzve so zákazníkmi, ktorí počas tohto júna podporili iniciatívu kúpou produktov značky Jessa, pribudlo na 45 školách po celom Slovensku 161 zásobníkov menštruačných potrieb . Tie sú zdarma dopĺňané menštruačnými vložkami od dm. Spolu ide o pomoc pre viac ako 5-tisíc žiačok starších ako 10 rokov. „V dm vnímame menštruačné potreby ako nevyhnutný štandard, ktorý má byť dostupný pre každého,“ dodala Janka Poláčková z dm. Od roku 2023 dosiahla pomoc dm v menštruačnej chudobe takmer 165 000 € vo financiách a produktoch.

dm tému ženského zdravia a menštruácie aktívne otvára aj na verejných podujatiach. Napríklad na hudobnom festivale LOVESTREAM 2025 vytvorila veľkú dm beauty zónu s menštruačnou toaletou, bezplatnými hygienickými potrebami a jedinečným simulátorom menštruačnej bolesti pre mužov, ktorý pomohol lepšie pochopiť, čo ženy počas menštruácie prežívajú, a prispel tak k väčšiemu rešpektu a podpore.

dm drogerie markt úspešne pomáha potrebným aj v ďalších oblastiach. V rámci projektu Pomôžme deťom darovala tento rok 164 rodinám v núdzi celoročnú zásobu detských plienok. Potravinovej
banke Slovenska darovala produkty za vyše 400 000 € a poskytla tiež pomoc desiatkam individuálnych žiadateľov a organizáciám. Celkovo na spoločensky prínosné aktivity a pomoc dm vo
finančnom roku 2024/2025 poskytla produkty a financie v hodnote viac ako 1 milión € .