PODPORA KOMUNÍT

MARKETING Obchod

Podpora komunít a dlhodobo výhodné ceny namiesto bojov o zľavy Giving Friday v dm opäť premení bežné nákupy na pomoc druhým

dm dlhodobo stavia na princípe stabilných a férových cien, ktoré platia minimálne štyri mesiace. Aj výsledky uplynulého finančného roka ukazujú, že priemerné ceny v nákupnom košíku dm rástli výrazne pomalšie ako inflácia a pri 5 000 najpredávanejších produktoch dm po zvýšení DPH ceny vôbec nemenila.

Vždy výhodné ceny pomáhajú

Aj vďaka tejto cenovej stabilite si zákazníci môžu dovoliť nakupovať v dm-ke uvedomelo a počas Giving Friday sa ich bežné nákupy automaticky menia na podporu verejnoprospešných aktivít. „Giving Friday je prirodzeným pokračovaním našej stratégie – namiesto jednorazových zliav ponúkame zákazníkom dlhodobo férové ceny a raz do roka k tomu pridávame možnosť podporiť dôležité iniciatívy a prospešné projekty,“ vysvetlila Janka Poláčková, prokuristka dm drogerie markt. „Zákazníci v piatok 28. novembra nakúpia to, čo bežne potrebujú, a my z ich nákupov venujeme 5 % na projekty, ktoré posilňujú občiansku angažovanosť a komunitný život.“ Podpora projektov občianskej angažovanosti Výťažok Giving Friday dm tak opäť nasmeruje na podporu iniciatív a organizácií, ktoré pre spoločnosť prinášajú aktivity zamerané na komunitný život, vzdelávanie, dobrovoľníctvo alebo ochranu životného prostredia.

Tohtoročný Giving Friday tak nadväzuje na iniciatívu dm {spoločne} , v rámci ktorej dm podporuje dobrovoľnícke projekty svojich spolupracovníkov. V roku 2025 bolo z tohto zamestnaneckého grantu vybraných 12 projektov so spoločnou podporou 47 276 € – napríklad komunitná „Ekologická záhradka a kompostovanie“ v Oravskej Porube, projekt „Zelené srdce komunity“ v Chorvátskom Grobe či revitalizácia Útulku sv. Vincenta v Bratislave. Od roku 2021 bolo za takmer 200-tisíc € zrealizovaných už 46 projektov, ktoré priniesli viac zelene, priestoru pre stretávanie a pomoci ľuďom v núdzi.

Popritom dm dlhodobo smeruje podporu aj do ďalších oblastí – napríklad do boja proti menštruačnej chudobe, pomoci rodinám v núdzi či spolupráce s potravinovou bankou. Len v uplynulom fiškálnom roku smerovalo na spoločensky prospešné aktivity a pomoc viac ako milión €. „Veríme, že uvedomelé nakupovanie môže mať reálny pozitívny dopad. Projekty občianskej angažovanosti sú dôkazom, že za dobrými nápadmi stoja často bežní ľudia, ktorí chcú meniť svoje okolie k lepšiemu. Giving Friday im v tom pomáha – vďaka tisíckam našich zákazníkov,“ dopĺňa Janka Poláčková.

Osem rokov Giving Friday: malé nákupy, veľký efekt

Giving Friday sa na Slovensku uskutoční už ôsmy raz. Od roku 2018 dm systematicky mení predvianočný nákupný ošiaľ na priestor pre solidaritu. Len v roku 2024 sa počas Giving Friday podarilo vyzbierať viac ako 77-tisíc €, ktoré putovali do grantového programu Školy na zelenú na podporu zelenej energie v školských zariadeniach. Za uplynulé roky dm prostredníctvom Giving Friday podporila okrem 11 škôl aj ďalšie verejnoprospešné projekty a iniciatívy.